Monday, June 20, 2011

Short Trip

Last weken, wat keje gilak dengan rakan sekutu. Hahaha... Lepas serbis Cik Natrah yang ayu lagi jelita, next destination is Salak Selatan. Mau tengok wayang. Kekonon nak reward diri sendiri bila dapat result best. 

Actually, memang ritual kiatorg pon bagi reward to ourself. But for tis sem. Lambat skit. Selalunya lepas our last paper je kitaorg trus celebrate. But sem ni, tak dpt, coz paper aku belah pagi, Zie lak belah petang. Jadi memang tak dan nak celebrate. Nak di jadikan cite lak, trip to KK cancel... Sedey hoke. Tapi nak wat camne? Takde rezeki. Maybe next time ada la rezeki tu. InsyaAllah...

Oke, continue. Sesampai je kat umah Zie, as usual, plan nak makan mana. Hahaha... Biasala. Makanan dengan aku, memang tidak dapat dipisahkan. Tgh cite2 tu, aku pon bukak mulut, kan best kalo kita leh gi Melaka ke, mana2 la. Yang penting kuar dari KL. Then Zie kata jom gi Genting nak? Kita tido sana. Aku pon. Oke... Trus patah balik, amek baju & barang2 yang penting cik mek kat umah. Aku? Hehehe... Memang dah ada spare suma tu kat keta. Jadi part aku dah settle (part ni mmg aku excelent dalam penggunaan peribahasa 'sediakan payung sebelum hujan'. karam singh walia pon mau nanges tgk ke'excelent'an aku)

Dak 2 orang ni, jadik aje. Itulah kelebihan orang single ni. Suka suki je nak gerak gi mana, tanpa ada halangan (tis part i loike for being single (",) syok meh...). Settle sumanya. Siap ngan makan bagai (ni siap beli bekalan makanan bagi. tak agak2 hoke!), trus gerak ke Kota Keriangan. Hilang trus abang Ryan yang aku nak jumpa sangat. Ngeh... ngeh...

Alhamdulillah selamat sampai Genting. Mencabar gak bawak kete ni. 1st time bawak keta naik Genting. Belasah je. Nasib baik Natrah baru lepas serbis. Jadik performance pon mantop.

Maklum 1st time nak overnight kat Genting, banyak menda bila dah sampai sana dak 2 orang ni tak tau. Jadinya belasah aje la. Dengan kondipen, gi la nak check-in la kekononnya. Ni cerita benar ya. Tolong jangan tiru, kalo tak ada kekuatan pizikal & mental. Jeng2... Mana la ada walk-in untuk hotel ni derr... Walaupon bukan cuti sek. Rameinya manusia. Ko g la register as wait list. Yang ke 29. Minggu depan kot baru di call ko, kabo bilik available. Hahaha... Kelakau sungguh dak 2 orang ni. Kondipen tahap karma. Cuciter... cuciter... ada tak orang g genting tak buat booking dulu? The answer is.... kamilah orang tu. :)

Mood aku yang riang ria (maklum kat kota keriangan katanya...) tadik trus down... Rutin ambik gambo pon, ai malas nak layan. Puas la Zie, pujuk suh amek gambo. Memula tak layan sangat. Lepas tu, hambek ko. Tak larat lak ko nak layan aku kan Zie? Nasib baik btry hp & camera dah kong. Harus ko wat sujud syukur waktu ni kan? ;) Tapi ko mmg dah masak ngan perangai kawan ko kan? Jadi ko takda hal punya.


Mood tak mai lagik ni...


Hoke! Mood dah ade...



Redha, walaupon tak le keriangan sangat. Tunggu la nanti. I will be back. Ceh! macam la ko bran sgt nak maen suma yang adventure kat sini...



Sebelum turun, tekak gatei nak pi minum kat sini lak. Feeling verangans je. Jadi layan la ice blended + cekelat tuxedo share berdua. Ngengade tul kan?


Gerak balik KL. Then sampai trus beli tiket kat MBO. Disebabkan kekeciwaan yang melampau. Dak 2 orang ni, tengok dua cite trus. back to back. Hahaha... Kelam kibut balik umah. Tunaikan urusan yang wajib dulu. Then trus gerak tgk wayang. Hoyehhh... dapat gak jumpa abang Ryan. Walaupon citenya nan hado, tapi ai tetap puas ati, sebab dapat menatap wajahnya, Hihihi... 31/2 bintang untuk 1st class & 2 bintang je tuk green lantern. Tu pun sbb ada abang Ryan (",).

Kesimpulannya hari sabtu lepas aku memang keje keras. Dari pagi ke malam badan aku tak rest langsung. Ni takyah g gym pon xpa. Dah bako lemak dengan sewajarnya... Hihihi... Penat pon takpe. Sebab ai buat menda yang ai suka tanpa paksaan dari sesiapa. Yang penting kita enjoy!!! Apapun kami dapat pengalaman for tis trip.

See ya!!! :)

2 comments:

  1. aiii.. citer cam terbalik tu.. aku cadang Melaka.. ko nak Genting.. hahaha... tapi pape pun.. mak taste jugak.. next time kita plan baik.. btw.. tadi cik asam kata.. Singapore cuti skool now.. so terjawab la nape ramai sangat ari tu kat sana.. :)

    ReplyDelete
  2. Terbalik ek? Maybe sbb wa pose kot ini hari. Jadik ilang ingatan seketika. Hahaha... Ooooooooooo... thats why, impian kita musnah. Takpa2 next time kita g lagik. Tis time kena plan tul2...

    ReplyDelete