Friday, December 31, 2010

2010

Hari ni, hari terakhir dalam tahun 2010. Standard soklan. Apa pencapaian dan kejadian suka dan duka yg dah dikecapi pd tahun ni? Aku??? Mari kita senaraikan ikot bulan, yg mana aku ingat la kan... Yg tak senarai tu, pepaham suda... ;)
  1. Jan - x
  2. Feb - x
  3. Mar - x
  4. Apr - x
  5. May - Wujudnya blog ini. Tq Zie, sbb ajo aku buat blog. :)
  6. Jun - Ke Perhentian membawa diri yg lara... huhuhu...
  7. Jul - Start join Fitness First dan 30 sesi yg sengsara bersama PTku yg poyo & emo but byk membantuku. :)
  8. Aug - x
  9. Sept - x
  10. Oct - x
  11. Nov - 1st - Demam yg teruk ketika exam. But ku gagahi jua. Coz I want to sit my exam. 2nd - Piza dh jd isteri org. Wedding cucu Tok Din & Nek Mon yg pertama. Meriah! Aku jd salah sorang orang kuat. Which is, I'm happy. Penat pun tak terasa. Coz I loike wedding...
  12. Dec - Banyak yg berlaku pd bulan ni. 1st - Aku ke Bandung lagi utk kali ke 4. Seperti biasa, belum balik M'sia lagik, dh cadang nak pi lagik! Ngamok mak aku kalo dia tau ni. Kali ni kalo nak pi lagi kena ajak dia. Sbg sogokan. Hahaha... 2nd - Bos aku naik pangkat & naik gaji :). Tapi aku tak naik apa pun :(. Cuma org nampak aku jg bos beso jer. Agak sadis di situ ye. But this is reality di opihku. Never change. Huhuhu... Kena redha. Yg penting carik rezeki yg halal. 3rd - Result yg sgt tak best but is expected. REDHA... Kesedaran mula wujud dlm diri ini. Dan aku berharap xkan lenyap semangat itu sehingga aku berjaya mencapainya!
Jadi, kesimpulannya idak la byk yg kucapai tahun 2010 ni. Byk yg x tu, mostly pasal somebody. Especially after bln Jun... :) :( Coz before Jun tu, aku tercrash ngan org lain. But, sad ending. Tu yg bwk diri g Perhentian tu... Hahaha... Br aku prasan, aku sangat poyo di situ ye... ;) But, ada aku kesah? I'm human lor...

1 pencapaian dan kisah suka yg boleh dilihat dengan mata kasar yg tlh tercapai tahun ni. Aku berjaya menurunkan berat badan. Yeah! This list mmg ada every year. But this year baru tercapai. But still not achive the target. Have to workout more on this. Ada lagi 8 sesi bersam 3E. Jd harus gunakannya sebaik mungkin next year. Alhamdulillah... :)

Bagi kisah duka pulak. Biarlah ia menjadi pengajaran buat diri ini. Sesungguhnya Allah tidak pernah akan menurunkan sesuatu perkara tanpa sebab. InsyaAllah ada hikmah di sebalik semuanya ini... Apapun aku bersyukur kerana masih diberikan peluang untuk membetulkan kesilapanku. Alhamdulillah...

So, apa pulak new resolutions for this year? Wah! Sgt banyak sebenarnya. Tapi kita buat yg the most important je dulu ye. Jomm senarai... (harap maklum, senarai ini adalah yg aku sgt inginkan. SGGGTTTT)
  1. Better muslim
  2. Better daughter
  3. Better financial management
  4. 60KG :) :) :) = Better health!
  5. Better CGPA
  6. Married ;)
Tak banyak aku punya resolutions for 2011. But, hebak & mencabar jugak... InsyaAllah, aku akan usahakan supaya suma ini akan tercapai. Kita hanya merancang, Allah jua yang menentukan.

Selamat tinggal 2010. Semua kenangan akan tersemat indah di dlm hati untuk dijadikan tauladan dan sempadan. Selamat datang 2011. Semoga akan memberikan sinar kebahagian dan kegembiraan buat semua.

See ya! :) :) :)

2 comments: