Sunday, December 19, 2010

Hari Ahad

Ari ni just lepak umah. Tak ke gym ari ni. Appoinment cxl. PT aku kata dia mcm nak deman. Apakah? Smlm dia yg mengerjakan aku sampai aku melawat toilet sbyk 2kali. Patut aku yg plat. Siap ckp aku sumpah dia lagik. Yoyo la dia tu... Tp ok gak. Sbb ari ni bdn aku sakit2. Especially from pinggang ke bwh. Nak bgn & duduk pun sakit. Adoi... But aku suka penderitaan ini. I can see the different now. I loike! :)

Pepagi dh ngemas bilik no.2 a.k.a stor penyimpanan barang. Sbb nak menyusun semula beg2 yg di bawa ke bandung last 2 week. Yer... now br nak kemas. Huhuhu... Dlm ngemas jumpa 1 t-shirt from Singapore. Erm... muat ni aku pakai. Sapa punya ek? Tak aku, adik aku la kot. Sapa lg kan? Blasah je la. Aku basuh then aku pkai la wat basahan nanti. Hihihi... Ni kalo adik aku punya pon xmo dia pakai. I know his taste. Maklum org high taste ni. Apa kelas kan???

Then turun bawah, trus dgn semangat nak memasak ari ni. Lama sudah tak masuk dapur, memasak. Sure terkujat kuali aku ni. :) Nak masak apa ek? Apa yg ada yer? Xpa kita masak nasi dulu. Br pikir apa lauknya. Sambil ngemas2 dapur. Tangan trus capai kentang, bwg, cili api. Ok dh ada idea. Today's menu ialah masak air kentang ngan tahu kering & soon, sambal sardin dan telur dadar. Simple je. Masakan org bujang utk tekak sendiri. Kompom 5 kali ngulang ni karang. Abih la aku... Terasa sia2 penyiksaan aku smlm. At 10am, settle masak. Then trus mkn. Konsepnya, masakan ari ni adalah utk bekfas, lunch dan juga dinner. Sonang baitu... :)

Lps mkn kita ngemas cabinet tv lak. Selak2 laci kat kabinet. Tgk2 apa yg patut. Ok, jumpa 2 cd korea cik jir. Kena pulang ni. :) Then jumpa lak aksesori den. Uih! bersepah2. Maklum, lps pakai trus letak je kat laci. Tak return back kat tempat asal. Tu yg merata2. Kutip sumanya dan simpan ke tempat asal kembali. Bukak laci yg keempat. Jumpa lak t-shirt merah, MU, cap nike, made from thailand. Kap kum kap. Erm... actually tis is for somebody yg aku tercrash skjp dulu. :) Souviner from bandung katanya. Last year punya trip. Nampaknya bkn rejeki dia. Mayb rejeki aku kot. :) Apa lagik, trus kluarkan from plastik, then trus sarung kat badan. Sompit skit la. Tang punggung. Atas oke. But, ada aku kisah? Blasah je la. W/pon aku bkn la fanatik MU. But sbb it's a red color. My peberet color gitu. Takkan nak bg kat adik lak? Nanti bukan dia pakai pon. Tgk je la dlm bilik dia tu. Brapa helai bj yg aku belikan utk dia. Bkn dia pkai pun. Bkn taste dia kot. So, my lesson, jgn la belikan apa2 kat dia kalo balik dr bercuti. Beli je mknan. Confirm dia blasah punya. Tak sakit ati aku. Duit aku pun jimat gak. ;)

So kesimpulan ari ni, aku dpt 2 t-shirt dlm umah aku sendiri. Yeha... Ada 2 baju baru! Suka... :)

Now tgh berdoa, supaya dpt mengawal napsu, tidak makan berulang kali dgn jayanya dengan apa yg aku masak td. Owh... thats why aku tak suka masak. Sbb menda ni la...

Atau mungkin perlu ke gym sat lagik. Dpt mengayuh basikal sambil menonton tv selama 30  minit, dan berjalan2 di trademill 20 minit  pun tidak mengapa. Nanti la akan dipertimbangkan...

See ya! ;)

No comments:

Post a Comment