Wednesday, October 13, 2010

Last Week

Hati dan perasaan tak tenteram sejak akhir2 ini. Macam-macam yg berlaku. But, life must go on... Perasaan yg paling teruk adalah last week.

on 6 Oct tu, belah pagi, as usual call mak @ Wak Jimah. Biasa le. Every week mesti call. Tanya kabo. Suddenly tgh crita2 dia mintak 1 of my member punya no. Ish pelik la pulok. Tak pernah2 pon. Then aku pun tanya la nak wat pe? She answer me "adalah". Me, tak puas ati. Korek selagi bole. Then, dia nak suh aku kawen ngan member aku ni. Apakah? Why? With him? Now look my parents yg desperate.

Ya Allah... Berikan kekuatan pada hambaMu ini. Inilah perkara yg selama ini aku takuti dan aku takmo pikir sgt. Now, its happen. Aku bole rilex and cool kalo ada org tanya pasal menda ni. But when its come from my parents... Owh... saya sgt tertekan. Sgtt... And now looks like saya ni sgt tak laku. My parents plak yg terhengeh2 nak suh aku kawen ngan mamat ni. Beria-ria ni. Tak paham aku. The arguments happen here. Aku jadi anak yg derhaka skjp masa tu. Ye aku berdosa sgt. Maklum, ko takmo kan. Cuba ngan org yg ko nak. Tanpa byk ckp, onnn jer... :)

But then, I need to told her the truth. Everything. About me, 'pakcik', and him. Then, after that she cool down. Me too :). In this case I have to be rational and honest. They are my parents. I have to respect them. Bak kata org 'tarik rambut dlm tepung, jgn sampai tepung berterabur'. Is it true eh? Ah! belasah. Nanti aku check ngan Karam Singh Walia.

Mak, Abah, along tau umur Along dah meningkat. But please... please... please... Jodoh dan maut semuanya ketentuanNya. Ada jodoh nanti InsyaAllah ada la tu. Kita hanya mampu merancang. Allah jua yang menentukannya. Usaha dah dilakukan, skrg ni kita serahkan padaNya... InsyaAllah akan sampai jua saat dan detik itu 1 hari nanti. Along tahu Mak ngan Abah risau. Nak pikir lagi orang keliling punya kata2. Ye mungkin Along tak berada di situasi Mak ngan Abah. Tp, kita jgn pikirkan sgt kata2 org keliling. Sbb menda ni takkan abis. People always talking and they never stop. That's life! Apa2 pun, mungkin ada hikmah di sebalik semua ini. Mak ngan Abah terus berdoa untuk anakmu ye...

Lps dah nangis2, sedih, sedu sedan. Masuk toilet. Ye la, kang bos nampak mata merah, menangis, dia banyak tanya plak. Tak ke aku meraung plak dpn dia. Maklum, jiwa tgh kaco.

Dah stabil skit, pi turun bwh plak. Nak bg some doc to my insurance agent. Then aku kembali senyum... :) Sampai telinga ko... Apapun alhamdulillah. Syukurrr... Naik atas pon, aku still senyum... Bila dpt call, lg la nak wat lompat bintang rasanya. Hihihihi...

Petang tu, balik dr opis g raya umah Kam. Hahaha.. raya dh nak abih pon. Kat umah Kam, di jamu ngan nasik impit, kuah kacang, rendang ayam. Pergh!!! Ptg ni nak g FF. Macam mana ni??? Belasah... Rezeki jgn ditolak...

Dr Bangi ke Puchong. Sampai tepat pada masanya. Tp, still lambat gak. Sbb tak tukar bj lg. Mcm biasa PT aku ni membebel gak ngan aku. Aku plak melawan. Confirm mamat ni bengang ngan aku. Ishh... kuat melawan budak ni. Apapon sy tlh meng'hepi'kan dia. Bcoz, within 2 month train with him, I manage to reduce my weight, 6kg. Wah!!! Suker... Giler tak suka. Penat lelah, derita, kepayahan masa aku train terus aku lupakan. Dia siap tunjuk kat consultant aku, bos dia, kwn2 dia, yg dia dh berjaya. Poyo kan mamat ni??? Takpa, tu kerja dia...

Abih from training got sms from Abe ngan 'pakcik'. Ajk gi karok kat tgkt 3. Perasaan masa tu, nak ke tak nak. Ish... susah nak decide. SMS Zie, tanya pendapat, tak berbls. Then lps selesai mandi, jwb la sms Abe. 'Oke. Sat lg aku naik'. Betulkah keputusan aku ni? But this is my choice. Nak release. Persoalannya, release ka? Hahaha... Aku punya rasa dlm 1 hari tu, mcm2 ada. Sedih, suka, confius, complicated... Mcm2 la... but thats life babe! It's colourful!!!

To be continued...

See ya...

No comments:

Post a Comment