Wednesday, July 14, 2010

Student Life Begin!

Hari ni xda class. Yeeha! Lega rasanya. Penatnya... setiap hari ada class.Tapi aku harus gagah dan kuatkan diri utk teruskan perjuangan ini...

This sem amek 4 subjek. Start this sem kena amek 4 subjek every sem, sampai aku grad. Padan muka aku. Masa awal2 dulu, banyak beno berehat. Takmo amek byk2. Ni la org kata bersenang2 dahulu, bersusah2 kemdian. Now u give, u get back la. Hehehehe....


Apa2 pun, InsyaAllah, aku mesti grad. Moga Allah permudahkan segalanya. Harapnya aku akn kuat mengharungi semua ni... Chaiyok! Chaiyok!

So far, dah masuk 2 class ni rasanya semakin lama kita belajar, bertambah tough papernya.

Paling gerun paper law. Wargh!!! Walaupun dolu2 saya mmg ada cita2 nak jdk lawyer, tp mmg sy tak bole blah ngan paper law. Naseb la aku tak truskan hajat aku nak amek law dolu. Kalo tak, dah tentu aku akan kantoi ditengah jalan. Ada hikmah ghupanya... :)

Nampaknya betul kata cik lecturer, start from now kena makan kismis for my memory. Tetiba aku terpandang Sun-Maid Raisins yg ada atas meja aku ni. Tak agak2 yg beso plak aku beli. Berkurun aku beli menda ni. Tak smpai setengah pun luak. Persoalannya, bole makan lagik ke? Tu blm kira lagi yg aku dah pernah beli yg dlm packing kecik2 tu. Kekonon nak buat mkn mcm jajan. Tapi nan ado. Di mana akhirnya tong sampah lah riwayatnya... Hampeh betul aku ni. Semangatnya bukan main. Tapi hangat2 taik ayam. Daa... It's me!

For HRM paper, lecturer sgt bersemangat. Saya sgt kagum. Aku dah layu2 duk mengadap dia. Tinggal tak mengaup 100kali je. Tp dia bagi lecture, pergh! wa cakap lu. Penuh semangat. She try to attract her students yg dah lemau stlh seharian bekerja. Saya sgt respect la ngan puan ni. Semoga aku juga mendapat semangat seperti dia.

Tgl lagi 2 paper yg aku tak masuk lagik classnya. Harapnya, dapatla lecturer yg ok. Jgn la dpt lect psiko. Hazab le kalo dpt yg jenis2 cam gini. So far, sepanjang bergelar PLK student ni, ada la gak terjumpa yg mcm ni. Tp, crita lama tak mau dikenang. Sbb smpai skrg aku tak amek2 lagi paper tu. Tunggula... Harapnya mintak dijauhkan. Kalo dapat gak, mintak semoga dikuatkan fizikal & mental untuk menghadapinya.

Walau macam mana pun, perjuangan mesti diteruskan. Apa yg dah dimulakan, mesti dihabiskan. Untuk masa depan yg lebih baik! InsyaAllah.... 

See ya... :)                       

1 comment:

  1. Hehe.. kuat kan semangat.. Aku pun kena kuat jugak ni.. Sama2 la ekkk

    ReplyDelete